החלטת האו"ם: המשמעויות וההשלכות | שלמה ריזל

אתר קול חי 1 Comment on החלטת האו"ם: המשמעויות וההשלכות | שלמה ריזל

כתבנו המדיני שוחח עם מגישי מהדורת הבוקר על החלטת האו"ם: מה הייתה ההחלטה, מה המשמעות של אי ההכרה הישראלית בה, כיצד הצביעה אוקראינה, האם יש קשר לממשלה החדשה ואילו השלכות אזוריות עשויות להיות לה בטווח המיידי

17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

כתבנו המדיני, שלמה ריזל שוחח עם בצלאל קאהן ודוד חכם במהדורת הבוקר (ראשון), על החלטת האו"ם נגד ישראל, שהתקבלה בשבת. "ההחלטה היא שמעבירים לבית הדין בהאג להחליט האם ה'כיבוש' הישראלי הוא כיבוש קבוע ולכן חלים עליו דינים אחרים מבחינת המשפט הבינלאומי", הסביר ריזל. "כרגע זה כביכול כיבוש זמני שיש לו דין אחד ואם זה קבוע זה דין אחר. אם מישהו בונה על האו"ם שיישר את דרכיו הוא לא חי בכדור הארץ. האו"ם תמיד היה נגדנו. יש לנו 50 ומשהו מדינות מוסלמיות ועוד מדינות אחרות שנגדנו".

ריזל התייחס לחלקו של ראש הממשלה נתניהו בנושא: "למי שאמר שההחלטה הזו מגיעה בגלל הממשלה החדשה, אז קודם כל דווקא בזכות נתניהו כמה מדינות שחשבו להצביע בעד ההחלטה נמנעו או הצביעו נגד. עשרים מדינות פחות מאשר ההחלטה לפני כחודש.

"דבר שני", המשיך "הפלסטינים ניסו להתקיל את ישראל גם בתקופת בנט-לפיד. כך שזה לא באמת משנה להם מי יושב בבלפור".

ולאן ההחלטה עשויה להוביל בטווח המיידי? "ישראל בוודאי תגיב עליה ביחסה לרשות הפלסטינית, אולי שלילה של מעברים של בכירים הרש"פ או מעצר של העברת כספים ונראה מה תהיה תגובת הצד השני. זה יכול להיות כדור שלג שיתגלגל. שני הצדדים יבחנו את כוחה של הממשלה החדשה".

על ההצבעה האוקראינית: "האוקראינים באופן שיטתי מצביעים באו"ם נגד ישראל, בעיקר כדי לקרוץ לאיחוד האירופי. נתניהו שוחח עם זלנסקי בשישי, שהתנה הוא התנה את ההצבעה בעזרה צבאית ישראלית באוקראינה. נתניהו כמובן לא הסכים לזה. בסוף האוקראינים היו ניטרליים".



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    אוקרינה תולה את הבחירות בעזרה לא מספיק להם העזרה רוצים לגרור אותנו נגד רוסיה אולי שיפנו אל ברית נאטו שאלמלא היו רוצים להכנס היה נמנע הרבי שפיכות דמים ואחרי ככלות הכל ברית נאעטו מפקירה אותם כי הם לא נכנסו להם הוא לא מגיע עם טענות הם היו אמורים להכניס את אוקרינה לברית נאטו לא רק בזמן שלום אלא אפילו בזמן מלחמה